Розтрубні фітинги


Контактна розтрубна зварка включає наступні операції:
- на зварювальному апараті встановити змінні нагрівачі необхідного розміру;
- включити зварювальний апарат в електромережу, робоча температура на поверхні змінних нагрівачів (+260 оС) встановлюється автоматично. Сигналом готовності зварювального апарату до роботи є виключення сигнальної лампочки;
- на кінці труби зняти фаску;
- rонец труби і розтруб з’єднувальної деталі перед зварюванням очистити від пилу і бруду і знежирити;
- на трубі завдати мітку (або встановити обмежувальний хомут) на відстані від торця труби до мітки (або до краю хомута), що дорівнює глибині розтруба з’єднувальної деталі плюс 2 мм.
- розтруб деталі, що зварюється насадити на Дорн зварювального апарату, а кінець вставити в гільзу до мітки (до обмежувального хомута);
- витримати час нагрівання, після чого зняти трубу і сполучну деталь з нагрівачів, з’єднати один з одним і охолодити природним шляхом.
Після кожної зварювання необхідне очищення робочих поверхонь дорна і гільзи нагрівального пристрою від налиплого матеріалу. При виконанні технологічної операції «нагрів» не допускається відхилення осьової лінії труби від осьової лінії нагрівального пристрою більш ніж на 5 оС. Для діаметрів труб більше 32 мм, в разі якщо довжина ділянки труби більш 2м, необхідно використовувати додаткові підставки, що забезпечують рівність труби і нагрівального пристрою.
Під час охолодження забороняється проводити будь-які механічні дії на трубу або сполучну деталь після створення пари їх оплавлених поверхонь з метою більш точної установки. Зовнішній вигляд зварних з’єднань повинен відповідати таким вимогам:
- відхилення між осьовими лініями труби і сполучної деталі в місці стику не повинно перевищувати 5 oС;
- зовнішня поверхня сполучної деталі, звареної з трубою, не повинна мати тріщин, зігнутий або пошкоджений, викликаних перегрівом деталей;
- у кромки розтруба з’єднувальної деталі, звареної з трубою, повинен бути видно суцільний (по всьому колу) валик оплавленого матеріалу, злегка виступаючий за торцеву поверхню з’єднувальної деталі.
Останнім часом швидко витісняється більш надійними терморезисторними фітингами.